ه‍.ش. ۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

عکسی زیبایی که" اعظم هاشمی "در صفحه لاهیجانی های فیسبوک بنمایش گذاشته است




عکسی از یک آلبوم شخصی مربوط به 41 سال پیش با پس زمینه ای آشناشاید در این وانفسای بی سینمایی لاهیجان دیدن این عکس خالی از لطف نباشد. من که روی این عکس زوم کردم و تمام نقاطش را با دقت و علاقه نگاه کردم و نکات جالبی در آن دیدمسینما رویال که ظاهراً یک فیلم فارسی را در اکران داشت
مردی در سمت چپ سینما مشغول تماشای تصاویر و پوسترهای فیلم است (در جایی که بعدها تبدیل به مغازه لوازم التحریر و فتوکپی شد)
در سمت چپ ساختمان سینما ساختمانی است که درب چوبی آن هنوز هم فکر کنم موجود است
در سمت راست سینما هم تیر آهن های پاساژ شهرسبز به چشم می خورد که آن زمان در حال ساخت بود
سنگریزه های کف باغ ملی... نرده های فلزی ... کودکان خیره به دوربین و ...نه... فایده ندارد... نمی دانم چرا هر چه فکر می کنم می بینم آن روزهای لاهیجان را بیشتر دوست دارم_ یادداشت محمد وثوقی ادمین صفحه لاهیجانی های فیسبوک برای اینعکس خانم هاشمی ............................... یاد مرحوم اصغر خان صفاری مدیر و صاحب سینما هم بخیر و روحش شاد، این  آخری یک کاغذ نوشته ای پشت درب  سینما چسبانده بود که این سینما برای همیشه تعطیل است و از این چیز ها ..وبیشتر شبیه نامه ای بود برای اداره بیمه یا دارایی مینویسند ، ولی خودش هر روز صندلی میگذاشت جلوی درب سینما می نشست در حالیکه چند بازار مج و دستفروش  دور و ورش داشتند کاسبی خودشونو می کرند  

۲ نظر:

  1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  2. یاد مرحوم اصغر خان صفاری مدیر و صاحب سینما هم بخیر و روحش شاد، این آخری یک کاغذ نوشته ای پشت درب سینما چسبانده بود که این سینما برای همیشه تعطیل است و از این چیز ها ..وبیشتر شبیه نامه ای بود برای اداره بیمه یا دارایی مینویسند ، ولی خودش هر روز صندلی میگذاشت جلوی درب سینما می نشستدر حالیکه چند بازار مج و دستفروش دور و ورش داشتند کاسبی خودشونو می کرند

    پاسخحذف