ه‍.ش. ۱۳۹۰ دی ۱۷, شنبه

سیكلامن یا نگونساراز طبیعت کوهساران لاهیجان_ سیکلمه از گیاهان بومی طبییعت لاهیجان ، چند روز پیش در شیطانکوه لاهیجان گرفته ام ! هر ساله در ایام کریسمس و زمستان به گل می نشیند ، برای عکاسی و تهیه فیلم این روز ها مناسب است ، تقدیم به تمام دوستداران طبیعت. عکس از محمدرضا توکلی —: in Lahijan. MehrSima Abdollahzadeh چه جالب. من رنگ سیکلمه ای شنیده بودم اما تا حالا نمیدونستم گل به این زیبایی به این نام هست: Touradj Parsi مروز هدیه ی گران ارج دکتر توکلی و هایده بانو توکلی را که گیاه بومی لاهیجان " سیکلمه " است بر سایت خود دیدم ، بسار بسیار خشنود شدم. دکتر توکلی از دوستداران طبیعت است و همیشه دوربین به دست طبیعت و پیرامونش را به ثبت تاریخ می رساند . آرشیو عکس های او یک شهر لاهیجان در حال حرکت است . من به سهم خود از کارستان دکتر سپاسگزاری می کنم امید دارد هم شهریانش ارج این کار بزرگ را بیشتر بدانند . با مهر همیشگی دکتر پارسی :Farnoosh Mo خیلی قشنگه !: Azize Tawakoli برادرعزیزم دست وپات درد نکند عشق وعلاقه تودربرابر هموطنانت قابل تحسین است اوایل روی زمین بود حالا بکوه وکمر کشیده ...تشکر.. : Azize Tawakoli از این نوع گل برنگهای متفاوت دراینجا پیدا میشود این باید گفت وامیدوار بود طبیعت و محیط لاهیجان آلوده نشده .خدا راشکر.. Azize Tawakoli برادر خوبم...بینهایت مشکرم گلی زیبایت را بما هم هدیه کردی گل باشی عمر گل نباشی.. MohamadReza Tavakoli تشکر میکنم ازهمه ی عزیزان . و عرض سلام و احترام به جناب پارسی از اظهار لطف و محبت شان MohamadReza Tavakoli تشکر میکنم ازهمه ی عزیزان . و عرض سلام و احترام به جناب پارسی از اظهار لطف و محبت شان Mohammad Elhami جناب دکتر، از عکسهای زیبایی که از شهر زیبایمان و چشم اندازهای مختلفش اینجا می گذارید متشکرم. MohamadReza Tavakoli سلام و درود ، آقای الهامی عزیز MohamadReza Tavakoli جناب دکتر میر مویدی سیکلامن پرسیکوم فکر نمیکنم از تیره پامچال باشد برای جنابعالی و خانم دکتر مهوش خانم سلام و ارادت داریم: Mohammed Taghi Tawakoli میدانم برادر جان که از کودکی علاقه خاصی به گل وگیاه داشتی الان فرصتی دست دادکه با دوربین شکارشان کنی. ادامه بده مو فق باشی.: Moones Samsaami ممکن است ما این گلها را ببینم ولی دقت علاقه شما رانداریم: MohamadReza Tavakoli سلام خانم صمصامی لطف میفرمائید محرمت دارید و متشکرم از توجه و کامنت های متعدد تان . دکتر پاشا قبلآ از تلاش و علاقه شما برای باغبانی وگل پروری شما زیاد گفته در هر صورت ما انگشت کوچکه شماهم نمیشویم : Samad Amin دکتر توکلی عزیز.خواهر بزرگم عاشق گل وگیاه میباشد.در لنگرود خانه اش واقعا دیدنی است.ایشان چندین دفعه به آلمان آمدند برعکس اکثرخانمهای دیگر ایرانی وقتیکه به اروپا میایندفقط وقتشان را در فروشگاه میگذرانند ایشان به باغ بوتانیک ( باغی است از تمام گل و گیاه در دنیا با شرایط اقلیمی خاصش پرورش مییابد) در برلین و شهر گوتیگین میرفتندو تمام روز را در آنجا میبودند.من واقعا کسی را ندیده ام که مثل او عاشق گل و گیاه باشد.این دفعه به ایران آمدم شما را به دیدن باغ زیبای خانه خواهرم در لنگرود خواهم برد که از هم فکری همدیگر در زمینه گل وگیاه بهره مند شوید.در ضمن یک عکس از منزل خواهرم را به اشتراک میگذارم.موفق باشید.هیکله قربان :MohamadReza Tavakoli متشکرم صمدجان .متوجه هستم چه میفرمایید سلامم را بایشان برسانید : Mehdi Monajemi جناب امین در آمریکا تعدای از پزشکان هستند که تخصص پا دارند، در شهرستان‌ای دیگر آمریکا را نمی‌دانم ولی‌ در لوس انجلس اکثر این پزشکان ایرانی‌ هستن، مطب این پزشکان هم غلغله است و فقط هم خانم‌ای ایرانی‌ میروند، شکایت خانم‌ها هم از این است که پا یشان همکاری ندارد نمی‌تواند تند بدوند تا حراجی فروش گاهاً لوس انجلس را از دست ندهند. یکی‌ از این پزشکان یک کفی ٔبر‌ای کفش خانم‌ها تهیه کرده که با گفته خودش سرعت پا را زیاد می‌کند تا خانم‌ای ایرانی‌ با سرعت قبل از خانم‌ای سایر کشور‌ای جهان با حراجی‌ای لوس انجلس برسند. من تصور کنم این کفی‌ها در اروپا هم بازار داشته باشد البته در جامعه خانم‌ای ایرانی‌. یاد آن ایام بخیر که بزاز پارچه‌ها را روی گاری میگذاشت یا بر دوش یک بخت برگشتیه و التماس میکرد که بخریم حال ما باید کفی مخصوص داشته باشیم تا دنبال بزاز بدویم. MohamadReza Tavakoli دکتر مهدی جان سلام تشکر میکنم آفرین ، نوشته های شما همیشه جالب و جذاب است ما دوست شان داریم Mehdi Monajemi قربان دکتر جان خودم ، حقایقی از جامعه ایرانیان برون مرزی.

سیكلامن یا نگونساراز طبیعت کوهساران لاهیجان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر