ه‍.ش. ۱۳۹۱ اسفند ۱۲, شنبه

سه چار روزپیش قدیمی لاجونی" ادیسون ملک شاه نظریان"بار سفردبسته بوشو_نوشته محمدوثوقی ادمین صفحه لاهیجانی ها در فیسبوک

 
در کودکی فکر می کردم این ادیسون همان ادیسونی است که لامپ (یا به قول معروف برق) را اختراع کرده است و هر وقت از جلوی این مغازه رد می شدم و او را در میان رادیوهای قدیمی می دیدم، او را در حال اختراع جدیدی تصور می کردم.
بعد ها که دانستم اینطور نیست علت نامگذاری او به این نام برایم سوال شد و باقی ماند.
اما جالب ترین نکته در خصوص ادیسون علاقه اش به این مغازه بود. بطوری که نه تنها بعد از سالها، حاضر به واگذاری اش نشد، حتی حاضر به ایجاد تغییر در شکل و روی مغازه نیز نشد.
ما که سِنی نداریم، اما تمام قدیمی های لاهیجان تا یادشان می آید این مغازه را با همین نام و شکل و شمایل دیده اند.
شاید بتوان او را نمونه ای از "ثابت قدمی" دانست. این را احتمالاً دوستان هم سن و سالش که در این مغازه دور هم جمع می شدند بهتر می توانند گواهی دهند. دوستانی که حالا دیگر دلشان برایش تنگ می شود.
من یکی که نمی توانم اینجا را بدون این تابلوی قدیمی تصور کنم.
"ادیسون ملک شاه نظریان" چند روز پیش به رحمت خدا رفت. روحش شاد.
عکس: آقای دکتر توکلی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر