ه‍.ش. ۱۳۹۵ مهر ۶, سه‌شنبه

دراین شماره ی عطر شالیزار بخوانید : درسنامه ای برای تمام نسل ها و زمانها ؟ سخنان شادروان دکتر محمد علی مجتهدی دردیدار با دانش آموختگان ایرانی. لس آنجلس- بهار 1367 خورشیدی. خانم ها آقا یان محترم ! فرزندان عزیزم. ازاین همه محبت که لیاقت این اندازه محبت را ندارم سپاسگزارم، فوق العاده سپاسگزارم، از مراحم تان از الطاف تان از محبت های بی شائبه تان. چیزی که من نمی فهمم و خیلی ها نمی فهمند، آنهایی هستند که به این مملکت خیانت می کنند. شما ثروت این مملکت اید، شما همه چیز این مملکت هستید، بزرگ ترین ثروت مملکت هستید. ثروت مملکت، نفت نیست، ثروت مملکت ، مس نیست،ثروت مملکت ، طلا نیست. ثروت مملکت مغزهایی است برجسته و خدمتگذار و فداکار، شما ها هستید، ثر وت مملکت جوانان مملکت اند ، به ا یران عزیز و به وطن عزیزمان ایران خدمت کنید. یک آرزو دارم در زندگی، اگر مردم این آرزوی مرا اجرا کنید: به مملکت خدمت کنید، مملکت به وجود شما احتیاج دارد. کی هست مملکت را اداره می کند، من کاری به او ندارم. اهل سیاست نبودم و نیستم. به مملکت تان خدمت کنید، ما نداریم. ایده آلم در دبیرستان البرز این بود. قوم خوش های من که بعضی ها خیلی برجسته بودند از لحاظ تعلیمات، با هم بزرگ شدیم، استادانی بودند که نصور می کردند با حزب و دسته می توان مملکت را نجات داد. نه ! با تربیت کردن مغز های جوانان مملکت، با راستی و درستی، با حقیقت، بدون غل و غش ، این بود کار معلمین شما ها ، نه من. این همه محبت نسبت به من،من لایق این همه محبت نیستم. افتخارات برزگ من این است که امروز می بینم عده ی زیادی از جوانان ایرانی دور هم جمع اند، در بوستون، در واشنگتن، در لس آنجلس بیش از همه. یک وصیتی دارم خدمت تان، خدمت تان عرض می کنم : با هم متحد باشید، جوان ها بفکر افرادی باشید که بین خودتان شاید گرفتاری های فوق العاده ای داشته باشند. بسیار خوشحال و خوشوقتم که شما دور هم جمع اید.باهم نزدیک اید و مطمئنا گرفتاری های همدیگر را مرتفع خواهید کرد. بچه های شما باید فارسی یاد بگیرند، شما مال ایرانید ، با احساس زندگی کنید، با افتخار زندگی کنید. شما همه چیز ایرانید. دلم می خواهد مملکت من با دست شما ها آباد شود. موفقیت همه ی شما را آرزو مندم. نکته ! در تمام طول مدت سخنرانی همه ی حاضران در سالن به احترام استاد به پا ایستاده بودند و به سخنانش گوش می دادند.!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر