ه‍.ش. ۱۳۹۲ آذر ۲۸, پنجشنبه

بهمنی های لاهیجان_جناب آقای امیری از کانادا و تورنتو یکی از بهمنی های لاهیجان که آرشیتک است و اسم کوچکش را نمیدانم برایم عکس های اجدادش را فرستاده است چون بامن در فیسبوک دوستی دارد و چند عکس دیگر که بعدآ تقدیم میکنم نمیدانم آیا بهمنی های لاهیجان را میشناسید یا خیر ؟ خودش برایم درباره این چیزهایی نوشته است که عین نوشته اش را برایتان ارسال میکنم و قرار است عکس و شجره نامه برایم بفرستد . اشالله که همینطور بشود بهمنی : اين عکس هم شايد مال صد سال پيش باشه ! نفر وسطي پدرپدربزرگ من حاج ميرزا ابوطالب با فرزندانش از شازده خانم دختر بهمن ميرزا قاجار. نفر اول ايستاده از سمت راست هم پدر بزرگ من مرحوم حاجي بهمني است. اگر اطلاعات بيشتري خواستيد ، در حد توان و سن خودم مي تونم به شما بدم. اگر هم خواستيد بصورت پست در فيسبوک شر کنيد تا اطلاعات تکميل بشه ، از نظر من مشکلي نيست.‎ این عکس یادگاری بهمن شکفته است و عکس آقایان است و هژین است ...این عکس استثنایی است ، چون هرچه عکس از خاندان بزرگ دیده ام همیشه مردها بودند ! با نوکران و پسرانشان بود ند. اولین باریست که میبینم دختری در عکس باشد خیلی ناز است . فقط مانده که اساتید ی که دستی به فتو شاپ دارند کمی عکس را ترمیم کنند و لکه هارا پاک بنمایند.. بچه که بودیم تابستانها مارا میفرستادند مکتب خانه اولین مکتب خانه ایک من رفتم مکتب نیر وقار بود خدا رحمتش کند .پشت و حوالی مسجد محله خمیر کلایه دم مکتب خانه کوچه ای بود باسم بهمنی . بعد هاشهرداری اول کوچه پلاک حلبی زد و یادمه اول کوچه درخت بزرگ انار ترش بود پاییز که باران میزد انارها ترک میخوردن دونه هاشون میزد بیرون سرخی شان نمایان میشد حاج میرزا ابوطالب از خاندان امین دیوان و صفاری بود و همسر های متعددی داشت که بعد ها نوادگان او اسامی مختلفی برای خود انتخاب نمودند و همه ی بهمنی ها یا بهمن شکفته ، صادقی ها یا منصور صادقی گیلانی ،رادمنش ها ، مجتهدی ها یا مجتهدی گیلانی و حتی مطلق و مطلق زاده و مطلق کبیر و بعضی از طوافی ها و....نوادگان حاج میرزا ابوطالب محسوب میشوند

  اين عکس هم شايد مال صد سال پيش باشه ! نفر وسطي پدرپدربزرگ من  حاج ميرزا ابوطالب  با فرزندانش از شازده خانم   دختر بهمن ميرزا قاجار . نفر اول ايستاده از سمت راست هم پدر بزرگ من   مرحوم حسین حاجي بهمني  است


 جناب آقاي دکتر توکلي عزيز، در ارتیاط با خانه اي که هم اکنون اداره ميراث فرهنگي لاهيجان شده است بايد عرض کنم که در ابتدا متعلق به حاج ميرزا ابوطالب بوده است و سپس در اختيار فرزنشان ، مهدي خان قرارگرفت . پس از ايشان اگر اشتباه نکنم به يکي از قرزندانشان احمد خان صادقي رسيد و ايشان شايد حدود 10 يا 15 سال پيش به اداره ميراث فرهنگي واگذار کردند.

  کلنجار رفتن ناشیانه من وآنچه که خودم بدون معلم این کار را یادگرفته ام

۷ نظر:


  1. Kay Han آقای توکلی این شازده خانوم که میگین همونیه که توی کوچه گلستان تو خیابون جیرسر خونه داشت؟
    MohamadReza Tavakoli آقا کیهان اون خانم کیانوش بود پسر کوچکش محمدرضا بامن همکلاس بود برحمت خدا پیوست ،فکر نمیکنم باید خیلی قدیمی تر ازاین ها باشه صحبت عهد قاجار و دوره مظفر الدین شاه باید باشه
    Kay Han حالا چرا بهش میگفتن شازده خانوم؟از خاندان سلطنتی بود؟
    MohamadReza Tavakoli فکر میکنم از صفاری ها بود چون اجدادشان به شاهان قجری میرسید
    چای گلشاهی : زنده باد لاهیجان ولاهیجی ها

    پاسخحذف


  2. MohamadReza Tavakoli کلنجار رفتن ناشیانه من وآنچه که خودم بدون معلم این کار را یادگرفته ام
    Hamid Reza Shams Mohammadi شازده خانم ، دختر بهمن میرزای قاجار بود که بعد از ازدواج باحاج ميرزا ابوطالب به لاهیجان آمد ، که ثمره این ازدواج 3 فرزند بود : 1- حاج آقابهمنی ، انیس دواله خانم و ربابه خانم ،که ربابه خانم مادر بزرگ بنده بود ، همگی فوت شدن ، روحشان شاد.
    MohamadReza Tavakoli حاج میرزاابو طالب پس لاهيجانى بود ؟
    فاميلى بهمنى هاو صادقى ها بهم ربط دارد ؟

    پاسخحذف
  3. Hamid Reza Shams Mohammadi حاج میرزاابو طالب لاهيجانى بود و یکی از فئودال های بزرگ گیلان بود و در زمان خودش شخص با نفوذی بود ، پسرانش نام خانوادگی خود را منصورصادقی گیلانی برگزیدند و حاج آقا بهمنی از آنجایی که مادرشان دختر بهمن میرزای قاجار بود نام خانوادگی خود را بهمن شکفته برگزید که در لاهیجان به نام حاج آقا بهمنی معروف بود.
    Hamid Reza Shams Mohammadi حاج آقا بهمنی و منصورصادقی ها با هم برادر بودند.
    MohamadReza Tavakoli مرحوم دکتر غلامرضا بهمنى چند وقت است که فوت کرده ؟
    Hamid Reza Shams Mohammadi 21 بهمن ماه پارسال فوت شدن و پدر همسرم هستند.
    MohamadReza Tavakoli روحش شاد

    پاسخحذف
  4. با خانه ها و خیابانها کوچه ها و میدانهاش در آغوش من است لاهیجان
    !خانه صادقی ها ، اداره میراث فرهنگی شد — with Alireza Fallakhair.
    با خانه ها و خیابانها کوچه ها و میدانهاش در آغوش من است لاهیجان
    by: MohamadReza Tavakoli
    MohamadReza Tavakoli قبل از صادقی ها ، حاج میرزاابو طالب لاهيجانى هم اینجا زندگی میکرد ؟
    Hamid Reza Shams Mohammadi دقیقا نمیدونم در این خانه بوند یا نه! ولی دلاهیجان زندگی می کرد ، من از این خانه زیاد شنیده بودم ولی تا به امروز ندیده بودم ، ممنون از شما.

    پاسخحذف
  5. MohamadReza Tavakoli اين عکس خانه صادقی ها در لاهیجان از نمای شرقی و جنوبی است چند عکس ديگر را من گرفتم ولي متاسفانه اجازه ندادند از قسمت شمالى و داخلى عکس و فيلم تهيه بکنم و يه جور هايي منو با تشر و اخم اخراج کردند.
    خيلى دوست داشتم کليپ کوتاه از اينجا درست بکنم ، همینجا پیشنهاد می کنم هنرمندان همشهری کلیپ کوتاه از اینجا از حیاط بزرگ و اطاق ها ونمای داخلی تهیه بکنند و بهتر اینکه ،و همین عکس بالارا بازسازی بکنند و بازیگرهایی نقش میرزا ابوطالب و پسرانش و دختر کوچکش و عکاسباشی حسین خان چهره نگاری و پسرش وشاگردش سیروس چهره نگاری در کلیپ سیاه و سفید و یا رنگی با نمای واید و فول اچ دی تهیه بنمایند از جمله آقارضا خوشدل که عشق وذوق این کار را دارد @ Reza Khoshdel Rad
    Reza Khoshdel Rad سلام و عرض ادب آقای دکتر توکلی عزیز....چشم ...
    MohamadReza Tavakoli سلام قربان متشکرم چشمت بی بلا و صورت ماه تانرا میبوسم

    پاسخحذف
  6. O.h. Bahman جناب آقاي دکتر توکلي عزيز، در ارتیاط با خانه اي که هم اکنون اداره ميراث فرهنگي لاهيجان شده است بايد عرض کنم که در ابتدا متعلق به جاج ميرزا ابوطالب بوده است و سپس در اختيار فرزنشان ، مهدي خان قرارگرفت . پس از ايشان اگر اشتباه نکنم به يکي از قرزندانشان احمد خان صادقي رسيد و ايشان شايد حدود 10 يا 15 سال پيش به اداره ميراث فرهنگي واگذار کردند.

    پاسخحذف
  7. عکس خانه صادقی ها در لاهیجان از نمای شرقی و جنوبی است چند
    عکس ديگر را من گرفتم ولي متاسفانه اجازه ندادند از قسمت شمالى و داخلى
    عکس و فيلم تهيه بکنم و يه جور هايي منو با تشر و اخم اخراج کردند
    خيلى دوست داشتم کليپ کوتاه از اينجا درست بکنم ، همینجا پیشنهاد می کنم هنرمندان همشهری کلیپ کوتاه از اینجا از حیاط بزرگ و اطاق ها ونمای داخلی تهیه بکنند و بهتر اینکه ،و همین عکس بالارا بازسازی بکنند و بازیگرهایی نقش میرزا ابوطالب و پسرانش و دختر کوچکش و عکاسباشی حسین خان چهره نگاری و پسرش وشاگردش سیروس چهره نگاری در کلیپ سیاه و سفید و یا رنگی با نمای واید و فول اچ دی تهیه بنمایند از جمله آقارضا خوشدل که عشق وذوق این کار را دارد

    پاسخحذف