ه‍.ش. ۱۳۹۲ آذر ۱۶, شنبه

کرپ زنی نوعی عزاداری کم نظیر ست که در گیلان و در ماه محرم اجرا می شود...در این نوع عزاداری دو قطعه چوب را با ریتم و حرکاتی مخصوص به هم می کوبند.... استاد کرپ زنی چیه؟ کرب زنی؟؟؟ ممنون از توضیح شما.....پس باید جالب یاشه یا حسین ای کشته ی تیغ جفا / من بقربان لب خشکیده ات ... این هم از نوحه های کرپ زنان که گلی خانم لطف کردند خواهش می کنم .. عکس رو که دیدم ناخودآگاه به یادم اومد . در شهر من من هم این نوع عزاداری اجرا می شود... آهنگ و ریتمش دلنشینه جالبیش به اینه که بعد از این همه سال همون سادگی و بی پیرایگی رو داره . و نتونستن هیچ ابنذالی رو بهش ببندن . از این سادگیش خیلی خوشم میاد .. این مراسم رو باید ویدیویی دید لطفش به حرکات شه ...انشاالله سال دیگه کُن قبول از ما عزا را فیلم شو مهدی منیری ساخته. خوب هم در آمده ...برای کجا ساخته ؟ درست یادم نیست. شاید پایان نامه اش بود. گوگل کنید اسمش را با نام مراسم باید نتیجه بدهد ممنونم احسان عزیزم... مشتاق دیدارتم صفای شما. می تو ایضا روز عاشورا فقط برای دیدن این مراسم بیرون میرم.... ....شبی که شعربافانی ها میان نمی ری ؟ اصلا نمی دونم چه شبیه ... تا حالا شب ندیدم این مراسمو حالا که گذشت .... محرم سال دیگه ایشالا وقتی برای اولین بار این مراسم را در یک برنامه ویژه به صورت مستند میخواستم پخش کنم مدیر وقت پخش اعتقاد داشت دست زنی است و شاد ی بخش توضیح دادم فرق است بین شور وحماسه و با مداخله مدیر وقت شبکه عاقبت اجازه پخش قسمتی از این آیین باشکوه داده شد ودیگر کمتر دیدم پخش شود .... برای تو ای ایران چه غمها و چه رنج ها دیدیم وداریم.... ترس....این مادر همه ی کج فهمی ها ماست.... محرم سال دیگه لاهیجان دعوتید

کرب زنی دسته سوگواری ماه محرم در محله شعر بافان لاهیجا ن_ عکس از رضا خوشدل راد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر