ه‍.ش. ۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

آیا تا حالا گل های چای را بو کرده اید ؟ خوشبو وعطری شبیه یاس دارد . در پائیز و زمستان در باغات چای بوفور دیده میشود. وبعد به پیله های سبز رنگی تبدیل میشود که داخلش دانه چای باندازه مغز فندق و قهوه ای رنگ ایجاد میشود که در فصل بهار در خزانه ای مرطوب کم آفتاب کاشته میشود در صفحه اجتماعی فیسبوک آلبوم عکسی از گل وگیاهان طبیعت دور و اطراف لاهیجان دارم که خیلی مرد استقبال قرار دارد و دوستانم از اقصی نقاط دوردست این گیتی نوشته اند که تا حالا نمیدانستند که بوته چای هم گل میدهند از شما چه پنهان من درخت چای را هم دیده ام ! چند سال پیش به خانه دوستم در لاهیجان دعوت شده بودم و در گشت و گذار از باغ و باغچه حیاطش درخت بلند چند متری سبز و زیبای چای را انجا دیده بودم درست مثل یک درخت اندازه دوقد آدمی حالاحتما بزرگتر و تنومند تر شده است پیشنهاد میکنم آنهایی که دستی به تولید گل و گیاه دارند ، چایی راهم در گلدان بکارند و بعنوان سوغاتی بفروشند این عکس را چند سال پیش با اولین دوربین دیجتال که خریده بودم درباعات چای بالای شیطانکوه گرفته ام اگر خوب دقت کنید استخر لاهیجان هم از دور مشخص است

این عکس را چند سال پیش با اولین دوربین دیجتال که خریده بودم درباعات چای بالای شیطانکوه گرفته ام اگر خوب دقت کنید استخر لاهیجان هم از دور مشخص است
در سفر به لاهیجان حتمآ چای لاهیجان بخرید  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر