ه‍.ش. ۱۳۹۴ آبان ۶, چهارشنبه

عکسی که کیومرث صفابخش گرفت ! اولین کتابخانه لاهیجان ، محسن سنجری در جی پلاس بنمایش گذاشته است .

Bahman Moshfeghi
نقشه و کار ساختمانی این بنا ( کتابخانه ) را " مهر پویا " خواننده ی معروف بعهده داشت .در آن زمان رحیم خان صفاری رئیس هیئت امنای کتابخانه بود . وقتی من در یک مراجعه به کتابخانه به وضع ناجور کتابها و تاخیر در پیداکردن کتاب از سوی کتابدار غیر حرفه ای اش دیدم پیشنهاد کردم یک هفته کتابخانه را دراختیار من قرار بدهند تا من چیدمان کتابها را تغیر بدهم ( ایام تعطیلات نوروزی بود و من از تهران به لاهیجان آمده بودم ) این کار باموفقیت انجام شد و همه بویژه کتابدار بار ها از من تشکر کرد و گفت مرا راحت کردید الان در عرض یک دقیقه کتاب را در اختیار کتاب خوانان می گذارم- اسم کتابدار کنفی نام بود ( کامجوی بعدی ) که مرحوم سعادتمند اورا به این کار گمارده بود...
MohammadReza Tavakoli
متشکرم جناب دکتر ، آ قای کنفی خوب بیاد دارم ،
مهرپویا در لاهیجان چیکار میکرد ؟ چند مدت اینجا بود ؟
Bahman Moshfeghi
مهر پویا دوست خانوادگی رحیم خان صفاری بود و آن سالها گذارش به لاهیجان افتاده بود
Mehran Navadehgi
محل اين كتابخانه كجا بود؟نماى ساختمان مرا به ياد اداره پست قبلى مى اندارد.
Samad Amin
مهر پویا با مرحوم مهندس گنجی هم رفیق بود.من ایشان را در منزل مرحوم گنجی دیده بودم .رفیق عزیزمان زنده یاد رضا گنجی برایمان تعریف کرده بودو بنا بگفته ایشان و نقل قولی از مهر پویا.روزی مهرپویا درون یک تاکسی نشسته بود و در همین زمان راننده تاکسی رادیو ماشین را روشن کرد و رادیو داشت یک آهنگی از عباس مهرپویا پخش میکرد فورا راننده تاکسی رادیو راخاموش کرد و گفت این عباس گاو صدا ما را ول نمیکند و من هم موقع پیاده شدن و پرداختن کرایه ماشین و همراه با یک مقدار انعام به راننده تاکسی گفتم عباس گاو صدا خیلی چاکرت هست وقتیکه راننده تاکسی متوجه اشتباهش شد کلی معذرت خواست.یاد عباس مهرپویا و رفیق و همکلاسی و پر انرژی ما زنده یاد رضا گنجی گرامی باد.
Batool Mirmoshtaghi
من شنیده بودم که ساختمان پست وتلگراف را هم مرحوم مهرپویا ساخته بودند
MohammadReza Tavakoli
اقا مهران سلام ، محل کتابخانه الان اداره فرهنگ و ارشاد شده است

Mehran Navadehgi
ممنون از راهنمايى تون.
MohammadReza Tavakoli
سلام اقا صمد ، داستان جالبی از عباس مهرپویا بود ، یاد و خاطره رضا گنجی بخیر باشه ، چه خوب شد یادی از او شد ، پسر اقایی بود، روحش شاد
Esmaeil Fotouhi Asli
دبیرتان عبدالرزاق فیاض لاهیجی رانیزمهندس مهرپویا ساخته بود......
Mehdi Monajemi
در ساختمان شهرداری لاهيجان هم مرحوم مهرپویا مشارکت داشت. اقای رفعتی که بعدها مدیر تاسیسات دانشکده دامپزشکی تهران شدند دستیار ایشان بودند در امور برق. اقای رفعتی هميشه از ایشان به نیکی یاد میکند.
MohammadReza Tavakoli
سلام جناب دکتر مهدی خان منجمی ، عرض ادب و احترام ، عرض حال و احوال .....و تشکر از کامنت و توجه شما ..!
Mehdi Monajemi bndh aradtmand jnab dr hstam.
Alireza Abri
اقای دکتر عکس بسیار جالبی گذاشتید و همه رو به دوران گذشته بردید ممنون از شما.
Gholam Reza Kioumarssi
یادش بخیر٬ زمانیکه در دبیرستان عبدالرزاق تحصیل میکردم٬ اوقات فراغت را به اتفاق دوستان به این کتابخانه میرفتیم٬ کتاب موش و گربه عبید زاکانی را در این کتابخانه خوندم٬ آنزمان آقای مهدوی رئیس این کتابخانه بودند.

۱ نظر: