ه‍.ش. ۱۳۹۰ مهر ۲۸, پنجشنبه

این هم از آلبوم شخصی خودم هست ، من نفراول سمت چپ ایستاده ام و پای راستم بطرف جلو است و به محمد امینی دوست و همکلاسی ام تکیه داده ام ,بهمن صباغ ,مسعود اکرامی ,علی تمیز دوست و عباس حقی هم هستند , فکر میکنم در باغ های چای کوهبیجار یا کتشال انداخته شده ،خب دوربین های قدیم دیگه از این بهتر نمیشد و جزئییات کمتر مشخص میشد محمد امینی حتمآ معرف حضورتان که هست ، در دانشگاه تبریز کشاورزی و آبیاری خوانده بود شعر میگفت و قصه می نوشت چندین کتاب چاپ کرده بود ، نابغه ای بود زود از بین رفت و در دریا غرق شد

از بالای شیطانکوه لاهیجا


دوره نوجوانی و جوانی ما یادم هست که شیطانکوه مثل این روزها زیاد پوشش گیاهی نداشت و بیشتر بوته های کوتاه کیش و شمشاد داشت و اکثر بوته های بلند بریده میشد برای جارو کردن کوچه و معابر استفاده میشد این عکس فکر میکنم اوایل دهه چهل گرفته شده باشد در این تصویر: بهمن صباغ ، عباس حقی ، رحیم جلوه گر، محمدرضاتوکلی با دوربین آنالوگ زایس آیکون که فیلم نواری و قرقره ای میخورد گرفته شده آنموقع عکس رنگی وجود نداشت ، فیلم رنگی از دهه پنجاه متداول شد و چیزی باسم دوربین دیجیتال نبود و در مخیله کسی نمی گنجید ،دوربین دیجیتال اواخر دهه هفتاد در ایران متداول شد من خودم اولین دوربین دیجتال سونی ام را سال هشتاد خریدم هنوز هم دارم و گاهگاهی ازآن استفاده میکنم وجالب تر اینکه همراه دوربین فقط مموری شانزده مگابایتی بمن فروختند و برای مموری های بزرگتر بیشتر ازقیمت دوربین پول میخواستند



این هم از آلبوم شخصی خودم هست ، من نفراول سمت چپ ایستاده ام و پای راستم بطرف جلو است و به محمد امینی دوست و همکلاسی ام تکیه داده ام ,بهمن صباغ ,مسعود اکرامی ,علی تمیز دوست و عباس حقی هم هستند , فکر میکنم در باغ های چای کوهبیجار یا کتشال انداخته شده ،خب دوربین های قدیم دیگه از این بهتر نمیشد و جزئییات کمتر مشخص میشد محمد امینی حتمآ معرف حضورتان که هست ، در دانشگاه تبریز کشاورزی و آبیاری خوانده بود شعر میگفت و قصه می نوشت چندین کتاب چاپ کرده بود ، نابغه ای بود زود از بین رفت و در دریا غرق شد

۱ نظر:

  1. Reza Tavakoli
    م ا راما" یا محمد امینی لاهیجی نام شاعر و مبارز سیاسی لاهیجانی که هم زمان با انقلاب در سال ۵٧ از زندان آزاد شد . اما متاسفانه در سال۶۴ در دریای خزر جانش را از دست داد.از آثار او کتاب "اوجا" شامل سروده هایی به گویش گیلکی ست. روانش شاد _برای دیدن کلیپ کوتاهی که من با" صدای شاعر " ساخته ام و شنیدن شعر "ترش واش " اینجارا کلیک کنید http://www.facebook.com/v/104677569561196"

    Mojgan Gh and Farshin Kazeminia like this.
    Reza Tavakoli برای دیدن کلیپ کوتاهی که من با" صدای شاعر " وشنیدن شعر "ترش واش " اینجارا کلیک کنید http://www.facebook.com/v/104677569561196"

    پاسخحذف