ه‍.ش. ۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

هتل فجر _هتل آبشار_ از عکس های من در فلیکر آو خانی و یا آب خانی به معنی چشمه آب است که قدیما در گویش لاهیجانی بیشتر بکار میرفت ،دراین مکان چشمه آبی از ارتفاعی به پائین می ریخت که محل تقریبآ مقدسی بود و اهالی برای غسل و استحمام آنجا میرفتند وقبل از لوله کشی شهری حتی از آب اینجا برای نوشیدن بکار میرفت و آب اینجا را با گاری به لاهیجان حمل میکردند من اینجا در کودکی دیده ام وبخوبی بیاد دارم


 


    آو خانی و یا آب خانی به معنی چشمه آب است که قدیما در گویش لاهیجانی بیشتر بکار میرفت ،دراین مکان چشمه آبی از ارتفاعی به پائین می ریخت که محل تقریبآ مقدسی بود و اهالی برای غسل و استحمام آنجا میرفتند وقبل از لوله کشی شهری حتی از آب اینجا برای نوشیدن بکار میرفت و آب اینجا را با گاری به لاهیجان حمل میکردند من اینجا در کودکی دیده ام وبخوبی بیاد دارم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر